2010-11-08

Ja idag har man haft fullt upp som vanligt..
Lämna Mika på dagis
Tog med mig Bailey o tvätta bilen på Kimmens jobb
Ett trappsteg
Dammsög
Handla mat
Hämta Mika
Laga mat och fika snabbt me Bailey
Bada Mika
Klippte och klistra gardiner
Natta Fröken
Sen suttit till 10,30 och försökt å få Max att sova (sover inte riktigt än)

Och Max har inte vart super snäll idag, men han göra lite iaf, börjar vantrivas hemma pga att de inte går så fort som ja vill att de ska gå, men så fort ja fick upp gardiner i andra vardagsrumsfönstret så fick ja lite bättre kännslor som håller en stund. Vill börja måla trappen.... 2 steg kvar, får se när ja hinner me de, sen är de grovslipning av trappen.

När Bailey var här så knacka de på dörren, ni som har mig som vän på fejjan vet att ja hitta en gubbe som ramlat när ja va ute med hundarna. Skrev tydligen aldrig ett inlägg om de här i bloggen (konstigt) men för lite mer än en vecka sedan hitta ja en gubbe som låg på marken när ja va ute med hundarna och hade max på magen. Han va vaken men inte kontaktbar, knacka på granne efter granne, ingen öppna dörren. Ringde 112 och fick tillslut tag på en granne som hjälpte till o hämta hans fru.... Ambulansen kom och ja va tvungen att gå in.
Det var frun som kom och knacka på, hon gav mig en blomma... Ja fråga hur de va med honom och hon sa att han avled för 2 dagar sedan... Han hade fått en stor stroke som inte gick att göra något åt. Men dom hade fått en vecka med honom innan han dog, frun barn och barnbarn han säga hej då innan han försvann. Åh så hemskt tycker jag. Men de som gör mig glad är att frun verkade inte alls försörd på något sätt, utan hon tog de så bra. Hon viste att de va bättre nu än att han skulle bli ett kolli, de va inte hans grej sa hon.

Blomman....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0