SuGeR

haha ja suger verkligen på att blogga, men då Fredrik är borta har ja verkligen inte tid :-( Vad har man haft för sig denna vecka då?? Öh inte så mycket skoj antar jag, för kommer inte ihåg nått mer än mitt UL i onsdags :-)   Fick det ganska klart för mig att de va en pojke :-) till 99% då känns de RÄTT så säkert. Mia körde in mig dit, då Fred har bilen med sig till skövde :-( Så hon passade Mika och smet in med mig, står på deras hemsida att inge barn får följa med, men dom sa inget.





Vecka 20


Kroppen: Det börjar synas att du är gravid även utanpå kläderna. På vissa börjar naveln sticka ut en aning.

Vissa lider av halsbränna och förstoppning, vilket är helt naturligt. Det orsakas av att musklerna runt tarmarna och magmunnen inte är lika strama som förut. Motion, rätt kost och att hoppa över kaffe och stark mat kan underlätta. Man får också lättare hål i tänderna och ibland svullet eller blödande tandkött.

På de rutinmässiga barnmorskebesöken brukar man göra en del undersökningar för att följa fosterutvecklingen och för att se eventuella avvikelser i mammans hälsa.
Vid varje besök mäter man blodtrycket, kontroller barnets hjärtljud och mäter mammans mage. Vid vissa besök kontrolleras även blodvärdet, urinprov och blodsocker hos mamman.

På vissa barnmorskemottagningar ordnas ett gruppmöte, där man får information om föräldraförsäkring, kosthållning, amning med mera. Man kan också prata om hur man kan lindra besvär från rygg och bäcken. Du kan till exempel få hyra ett stödbälte för att minska bäckenbesvär.


Fostret:
Fostret växer mycket under den här tiden och är cirka 25 centimeter långt och väger runt 250 gram.

Huden utvecklar nu ett gelélikande lager som kallas vernix, det skyddar huden från fostervattnet. Under mjölktänderna bildas de permanenta tänderna.

 Helgen

I Fredags gjorde ja och Mika inte så mycket på dagen, men på kvällen vid 7 så kom Bim och Cicci och hämtade oss. Dagen innan så fyllde Bim nämligen 26 år (grattis), så då firade vi det med att käka på kina på fredagkvällen. de va super trevligt, och Mika uppförde sig galant trotts den sena tiden :-) Hon och jag delade på en äppeljuice och en stekta nudlar med blandatkött, den va riktigt poppis :-)
På lördagen kom Tom Jenaette och Tobbe å hämta oss för att vi skulle följa med till Kista och handla plus att dom bjöd på middag, inte vilken middag som hellst utan årets första grillning, mumma :-)
Vi åkte och lämnade hundarna så Chrille fick passa dom, han hade till och med vart ute med dom, tack och kors i taket *ler* PÅ kvällen så spelade vi trigomino som är väldigt roligt tycker jag, lite som domino fast bättre regler...
Sen fick dom köra hem oss :-)
Idag på morgonen kände jag att de skulle typ bli värdens tråkigaste dag. Haha så messa dom igen och fråga vad dom skulle göra... Dom kom snabbt och hämtade oss :-) Tackar!! Så var vi med på möbel jakt, dom letar matbord och soffa... Men inget hittades direkt....
Sen åkte vi å hämta hundarna, tittade på huset och så for vi hem till dom igen :-)
Tack för en trevlig helg.... Hoppas Mika sover gott nu...
Ja sitter och väntar på Fred med ögonen i kors *snark* han ska lämna bilen och säga hej sen far han vidare upp till Gävle, som tur e så åker han med Richard så ja får ha bilen iaf :-)
Men inte alls skoj att vara ensam ett tag till, men de behövs om man ska flytta *ler*
Nu tror ja han kommer snart så avslutar här...

Natti natti!!!!

Mika vill gå ut me Beckan, haha


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh vilken fin mage och vilken bra UL-bild. Kul att det är en pojke den här gången :)

2010-03-29 @ 07:27:22
URL: http://jerseyko.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej älskling det är inte bara du som tycker att de är tråkigt när jag inte är hemma. Jag saknar er så jäv....... mycket du kan inte ana. Snart är jag hemma och då kommer jag att vara hemma minst 3 dagar innan jag åker till Malmö... nej jag skojade bara nu kommer jag att vara hemma ett tag, saknar er massor ha en bra dag puss

2010-03-30 @ 11:11:59
Postat av: Jessica

Grattis till er lille kille!!

2010-03-31 @ 21:35:52
URL: http://hagert.blogspot.com
Postat av: Mia

Tycker med de är tråkigt när

den där fredrik är borta , och

att du inte har tid att skriva

då. Mia heter ja hittade din blog,

av en slump nu läser ja den varje

dag tycker du skriver så bra.

fast ja inte känner dej. Själv

så bor ja i småland med min dotter

malin ett år och lars min söta kille.

Hoppas du skriver mer snart. Ha de bäst kram

2010-04-01 @ 07:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0