GRATTIS FRED!!!

Iförrigår hade Mika en sovar dag, shit, var ute med hundarna, då somnade hon. När ja kommer in så sätter jag mig vid datan och inväntar att hon ska vakna, men minutrarna går och går..... Pratar med Mia, hon är på stinsen, ja väntar på att hon ska komma hem så vi kan åka och handla, kommer då på att Mika har sovit i 2h, hum.... e nått knas??
Men hon ligger i vagnen å sover så sött, DÅ kommer jag på att ja kanske skulle kunna städa då om hon ändå sover, ja "storstädar" diskbänken, skåpen, spisen och fläkten. Sen så vaknar hon, shit 3h sov hon i rad mitt på dagen, DE VA LÄNGE SEN!!! Så va hon vaken ett tag. Fredrik kommer hem, vi går till Eddaskolans fotbollsplan och spelar fotboll me hundarna :-) De va skoj, men hundarna blir sååå himla trötta av denna värme. Mika somnar igen.... haha!
Mia är klar för handling, så Fred tar hand om Mika och vi drar upp till Maxi. Maria och Fredrik tänker bjuda på maten och jag ska köpa indrigienser till tårtan. När vi har handlat klart så åker ja hem en snabbis och kollar så allt går bra med Mika då Fred vägrar att svara i telefonen (som vanligt) man blir ju lite orolig *ler*
Allt gick bra med henne, hon hade käkat gröt och var nöjd hade somnat ivägnen IGEN!!
Jag åker ner till Mia för att börja med mat och tårta, Fred skulle duscha sen gick han ner till oss.
De blev grillat kött, entrecot till killarna (då vi tjejer faktistk föredrar gris) med potatis, såser och ribs som tilltugg typ.
Som tur e så hade vi barnvakt som vanligt så vi kunde laga allt utan att "störas" (klockan var ändå rätt sent) Malin är snäll och ställer alltid upp, TACKAR!!!



  

Sen va de dags för kaffe och den fina frukttårtan, som vi hade bakat alldeles själva. Helt mjölkfri och SUPER GOD :-)
Det gjortde vi bra Mia.






Sen var det dags att spela klart vårat spel som alla vi verkar älska, "med andra ord" shiiit va skoj det är :-)
Det går ut på att man får massa ord, så ska man förklara de ordet utan att säga "för mycket" så ska man gissa.
Vi har spelat upp 700 ord på 3 ggr, så nu måste vi betala 150 kr för att få 700 nya ord, SEN E DE SLUT :-(



Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Det var ingen dålig tårta ni fixade =)

2009-07-05 @ 10:45:34
URL: http://www.sandilli.se
Postat av: maria

åhh mumsa tårta...va inte borta så länge idag så vi kan mysa sen!!

2009-07-05 @ 12:15:53
URL: http://maria.ducce.com
Postat av: Anli

Med andra ord e verkligen skitkul!!!

2009-07-05 @ 20:11:39
Postat av: gitta

Va duktiga ni e som lyckas baka så mycke utan mjölk o fint blir de ;) Får gratta Fredda från oss i efterskott :)

2009-07-05 @ 20:46:39
URL: whttp://www.gitts.blogg.se
Postat av: fredda

Jag vill tacka för en underbar födelsedag och god mat, jag vill också passa på och tacka alla andra som ringt och grattat.

2009-07-06 @ 02:02:13
Postat av: Malin

Tårtan var suuuuper god! Och jag älskar att vara barnvakt åt mina små tjejer ;)

2009-07-06 @ 16:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0