Varför var man inte smartare??

Jag vet att under hela skoltiden så sa alla "vuxna"


gör allt du ska i skolan nu när du kan, isf att göra det sen när du blir vuxen....


Ja varför lyssnade man inte på det för?? de flesta mammor, eller många mammor (mina vänners och min egen) har ju fått plugga upp sina ämnen, även mina vänner har gjort det.... Så varför kan man inte lära sig av andras misstag OCH lyssna på vad folk säger, hade ja gjort de ja skulle så hade ja kanske inte behöft det här :-(  Jag måste plugga upp vissa ämnen för att sedan kunna söka vidare till nått annat... Men som sagt om ja räknar ut hur många ämnen ja måste+vill läsa så blir det 8st, så kanske får hoppa någon.... 3 MÅSTE ja göra av dom iaf. Fick hem mina betyg från Jällaskolan idag *suckar* Ja kommer inte ihåg varför men jag valde att få "samlat betygsdokument" för ja skulle komma tillbaka efter sommaren och plugga upp dom i skolan för att få ett slutbetyg, men gjorde jag det??? NEJ!!! Vi (Ja, Tezz och Bella) fick ett jobb inne i stan när vi gick sista året. Chefen ringde in oss lite titt som tätt, även fast vi gick i skolan. Så va fan gjorde man, jo vi skolkade resten av dagen och åkte till jobbet.... Därav så ser inte betygen så bra ut :-( hade man stannat så hade man iaf fått ett G. Men vad väljer man, jo pengar, tyvärr......

 



Så som sagt på tis-ons ska ja ringa till studievägledaren och ta reda på mera och kanske boka in nått möte.
Det tråkiga är ju att man inte riktigt har någonstans att göra av Mika, får väl kanske se om ja kan ta flera kvällskurser så Fred kanske kan vara hemma... Eller så kanske man får försöka få in henne på dagis nu till våren (?)

Nä nu ska ja gå å söva min lilla trottstjej, som vägrar att sova *suckar*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0