54,3% och 128 dagar kvar

Shit asså tiden går verkligen fort 16-20 veckor kvar tills Biibis är här hos oss..... Längtan är ju olidlig... Men helt klart värd all väntan.....

Idag är biibis ca 22 cm och väger 510g....

Har oxå börjat känna lite verk i fogara och det skrämmer mig, med tanke på mitt jobb där man går så massa så vet ja inte om de kommer bli värre lr inte..... Det är väl inte själva gåeendet som är jobbigt utan dom vridna rörelserna man gör med MAssa hundar i handen, vill ju inte gå FLER promenader heller, de är ju jobbigt bara att gå oxå så vill ju bli av med de så fort som möjligt.... Så länge de är såhär "lite" så klarar jag det men blir de värre så e de inte så skoj.
När jag va på mammagrupps grejjen så hadde alla útom jag och en till foglossning, dom hade haft det länge....
Men nu är jag i vecka 22 och de är väl då de börjar "luckra upp sig".
De kommer ju alltid någon gång för allla och man får mer lr mindre ont.....
För Anlis skull så vill ja ju kunna jobba så länge som möjligt....
Men prata med Tezz igår och vi snacka om att man är ju oftast gravid 1-3 ggr i livet och de är väl kanske ända gången man MÅSTE lyssna på sin kropp..... Man gör ju aldrig det annars.....
Men Fred och jag kollade på skor igår som han trode skulle hjälpa ett tag mot stabilliteten i kroppen, köpte aldrig dom igår pga att vi hade bokat bio och han inte köpa dom men nu vet jag vilka jag ska ha iaf, Bara att pröva dom gav mig bättre kännsla i rygg och fötter :-)


Va ska man göra för att de ska vara bra för alla??





Kommentarer
Postat av: Pernilla

Köp ett foglossningsbälte, jag har fortfarande ont i mina fogar och Rasmus är 11 månader :(

2008-09-24 @ 13:20:24
URL: http://jerseyko.blogg.se/
Postat av: Anli

jobba BARA så länge du orkar!! Inte en sekund längre!! Vill inte att du ska ha ont jö!! Vi klarar oss, aj promissssss!!!

2008-09-24 @ 18:31:45
Postat av: Yvonne

Nej vad jobbig att du börjar känna av det =/ jag har klarat mig hitills.. dock så har jag köpt ett sånt där "babybelt" för ryggen.. verkar fungera gansla bra.. "lyfter upp" allt och ryggen blir stabil..

2008-09-25 @ 10:07:19
URL: http://gwbebis.blogg.se/?tmp=16193133

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0