50 dagar kvar

Du är på dag 230 av 280. (82,1%).
Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 5 fulla dagar (v32+5).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 30 jan 2009
Du har 50 dagar kvar till förlossning

Present från Anli och Nilma :-) Tackar så massa jätte fina *ler*


 De e riktigt läskigt nu.....
Var på MVC i morse, allt såg bra ut förutom mitt järnvärde, åh vill inte äta mina järntabletter men ja måste :-(
Blir så konstig i magen, vet inte om de bara e jag men de e pain.... Men nu har ja bestämt mig för att den sista tiden MÅSTE ja äta varje dag... bla bla och Fred tvingar mig att äta blodpudding idag, mindre gott......
Haha när BM skulle lyssna på hennes hjärta så protesterade hon, hon rörde sig massa så BM fick "jaga" henne, haha lite skoj, hörde hjärtat men ville ha på de starkaste stället, slagen var iaf på 139 slag/minut så de va skit bra :-)
Mätte magen oxå och som vanligt va de +2 sen sist, alltså 31 cm :-)
Min BM verkar inte tycka att de e så viktigt att väga sig så de fick ja inte göra, har tappat bort lite hur mycket ja har gått upp.... Kul att veta de oxå jue, har en våg hemma men dom väger ju inte lika... men ska göra de sen :-)
Ska oxå fråga Fred om han vill ta ett nytt kort på min mage... Den e stoor nu....
Har gått på 2 föräldrautbildnings dagar nu och ska dit igen i morgon, dom två gångerna vi har vart där har vi pratat om Förlossningar, riskförlossningar och smärtstillande..... man har ju läst sig till de mesta men de e ändå nyttigt att lyssna och prata med andra.... I morgon ska vi prata om ammning mest.....


Träffade Anli och Nilma i Sumpan igår. Vi träffades i "våran" hundrastgård.
De va ett tag sen våra voffar lekte med varandra :-(
Dom hade rätt kul och blev VÄLDIGT leriga, haha Beckan såg inte klok ut, på henne syns de så väl om man jämför me Nilma och Frodan.....
De va bara att åka hem och hoppa i badkaret, mindre kul för mig med min mage ivägen att stå böjd och tvätta två grisar, men de funkade....
När vi skulle åka fick vi (ja fred och HON) en present till henne, två Swe boddys :-) (bild där uppe)
Tack så himla mycket, verkligen :-) som ja sa så letade ja efter såna i mindre storlek när vi va i Ullared men hittade inge och då blev de inge....

Beckan i badkaret


Efter badande av hundar så åkte vi å käkade sen va de dags för att se "Arlanda Wings" på isen igen...
haha de e ett skämt, dom va ju inte alls duktiga igår, lr va vet ja som inte "ser" som Fredrik gör men de JAG såg va ju att de fanns inge samspel nånstans, så fort någon i laget fick pucken så stack alla lagkamrater... Hum... ska de va så?? ne tror inte de....
Idag ska vi på nån välgörenhets match (haha kan inte stava) men kommer inte ihåg vilket år som skulle spela men när vårt hemmalag gör sitt första mål så ska vi åskådare kasta nallar på isen, så samlar dom ihop alla och skickar dom till nått barnhem i ryssland :-)
Då har man väl gjort en bra grej isf *leer*
Snacka med Bim nyss och hon ska oxå med :-)


Kommentarer
Postat av: Anli

Kul att bodysarna blev så uppskattade : )

Nilma va oxå ett riktigt lermonster igår! Flera lager me lera i badkaret haha

2008-12-11 @ 16:14:31
Postat av: Pernilla

Det närmar sig! Jag tog flera kort varje vecka på min mage, väldigt mysigt och kul att ha även nu efteråt. Men jag önskar jag skulle tagit ännu fler.

2008-12-11 @ 16:48:27
URL: http://jerseyko.blogg.sre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0