oj... de går ju fan fort de här....

I söndags gick jag in i vecka 17 (idag 16+2), fatta de är typ 23 veckor kvar BARA, 167 dagar kvar *läskigt*

Längtar så jävla mycket till nästa vecka, på torsdag kl 8.00 så ska ja till KS och göra UL :-)
Hoppas bara att allt står rätt till..... jag känner ju inget så hur ska man veta.... Lättare sen när man vet att den har börjat sparka osv.

                                                       
                                                                                 Så ska den se ut just nu :-)

Vikten har fördubblats på bara två veckor och nu väger ditt barn c:a 100 gram. Längden från topp till tå är mellan 11-12 cm vilket motsvarar din hand om du spretar med fingarana. Armar och ben är nu nästan fullt rörliga. Ögon och öron har nära nog fått rätt placering och bebisen liknar alltmer en människa.

Kanske har du redan känt bebisen röra på sig i magen, men det är inte ovanligt att det dröjer ytterligare några veckor. Det kan vara mycket lugnande att känna bebisens rörelser därinne, även om det inte är varje dag, och veta att allt är väl.


Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Vad kul att höra från dig =) Just den här veckan känner jag mig jättepigg, verkligen underbart om man jämför med hur de senaste veckorna varit. Högskolan drar igång igen nästa vecka så är perfekt att få tillbaks lite energi igen!

2008-08-19 @ 08:54:34
URL: http://toys.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Jag läser beteendevetenskap, har bara det här året kvar så tänkte försöka kämpa mig igenom det. I vår ska vi "bara" skriva C-uppsats så borde klara utav att lyckas slutföra det, annars får jag göra det någon annan gång helt enkelt :)

Nja, är inte utbildad men har gått en hel del kurser, sedan har jag en vän som är hundinstruktör som drar med mig på en massa fortbildningar som gör att jag utvecklas. Tycker det är grymt kul och lägger ner en hel del tid på det så kändes toppen att det blev så fint resultat på Clementine. Men Itza blir lite svårare nu när hon redan är 9 mån och inte kan något, har dessutom inte lika gott om tid och är gravid - skam den som ger sig ;)

2008-08-19 @ 09:38:48
URL: http://toys.blogg.se/
Postat av: Bim

Skickade mess till dig igår, men har inte hört nåt.. =( Såg ut som skit på bilden, men ok! Nej ja skjutsar hem brorsan på söndag o då åker damen hem med mig.

2008-08-19 @ 10:09:55
URL: http://misstakes.blogg.se/
Postat av: Anli

så häftigt att det är nån som växer så fort inuti din mage :-D

2008-08-19 @ 10:23:28
URL: http://lundare.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Ultraljudet var spännande =) dock så säger de inte bebisens kön där vi bor.. Bebisen är beräknad runt 9 jan.. Nä inget familjeliv.se än, är dock inne och snokar där ibland ;)



Jätte dåligt med kurser hos oss, och de som finns är det ca 6 mån kö på =/



När är det dags för eran bebis?

2008-08-19 @ 10:40:55
URL: http://web.telia.com/~u27012544/
Postat av: Yvonne

Ja nu är jag medlem, användarnamn: ewonn



det verkar vara olika, här berättar de som sagt inte..



Vi får söka kurser neråt landet, vi går då helgkurser, har även några träningsgrupper som vi är med i här hemma..

2008-08-19 @ 11:25:52
URL: http://web.telia.com/~u27012544/
Postat av: emma

vad bra =) har ni nå namnideer ännu då?

såg en unge som hette Seven häromdagen, grymt :D



Arlanda, terminal 4.

2008-08-20 @ 14:14:30
URL: http://emmishpemmish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0