Jävla F*tt resultat

Undersöknings datum Veterinär / KlinikResultat
2008-08-13 Upplands Väsby Vet.mottagningHD grad D    
2008-08-13 Upplands Väsby Vet.mottagningartros, lindrig utbredning (1)   


E så arg och ledsen, tror jag :-(   Blandade känslor...
Asså D höfter!!! Nu snurrar de massa saker i huvudet på mig.
Vad kan jag göra och inte göra (aktivering)?
Har hon ont?
Kommer hon få ont?
Korta ner hennes liv?
Måste ja begränsa hennes vardagar och träning?? (inte FÖR tungt de vet ja redan)
OSV   :-(

De ja vet är ju att förebygga att de blir värre så ska hon ju ha muskler, så hålla kvar musklerna UTAN att belasta dom på fel sätt....

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Åh vad tråkigt! Känner verkligen igen mig hur du tänker, min hunds liv tog slut då jag fick resultaten ;)



MEN sen kom jag på bättre tankar =)



Jag aktiverar Ollie som vanligt, dock brukar jag undvika att han hoppar högt i tex agility.. har pinnen på den lägsta nivån ;)



Simträning är ju det absolut bästa att bygga muskler utan att belasta för mkt.



Han får glucosamin mot artrosen.



Rejäl uppvärmning tycker jag är viktigt innan aktivitet.. även massage..



Sen är det väl olika från hund till hund, vissa har ju inga problem alls med en D höft..



Viktigast är väl ändå att hålla dom aktiva =)



2008-08-21 @ 15:36:36
URL: http://web.telia.com/~u27012544/
Postat av: Anli

Så taskigt av vetten tycker ja å ge falska förhoppningar :-(

2008-08-21 @ 19:03:05
Postat av: Hannah

Åh nej! Fy vad hemskt...stackars er....jag går o drar o drar på den där jävla röntgen för att jag är livrädd för ett dåligt resultat...:/



Hoppas att hon kan få vara frisk ändå o att hon inte känner av det dåliga!

2008-08-21 @ 19:50:42
URL: http://vinstlott.blogg.se/
Postat av: emmish

Nej fan vad synd! =(



Hoppas ni hittar nåt hus förresten, starta kennel kanske :D Eller ni kanske bara ska göra massa barn? haha

2008-08-26 @ 10:35:02
URL: http://emmishpemmish.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Det kommer gå bra med höfterna ska du se, som Yvonne säger så är det inte slut ;) Se till att hålla henne varm så fort det är lite ruggigt, värma upp och varva ner vid aktivitet. Har du möjlighet att simma är det suveränt, skritt i kuperad terräng är också ett skonsamt sätt att bygga muskler på (jag har viktsele på Toy för lite extra träning när han får de promenaderna). Hoppas det kommer gå bra!

2008-08-28 @ 07:22:03
URL: http://toys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0