Fix å trix

I onsdags så tog jag med ungarna o hundarn till farfar o KickAnn´s kolonilott, jag skulle kolla och välja lite vad jag ville ha för blommor och frukt/bär/ätbart hem eftersom dom ska säga upp lotten... Så ja tog lite olika blommor, hallonbuskar, en rabarberknöl och massa jordgubbsplantor... Så prelemenärsatte jag dom här hemma... Mika hade skoj i leran, Billy som oxå va me lekte för fullt med henne, vilket hon uppskattade till 100 :-)

 

Fröken har skaffat en snigelkompis....


Från lotten fick jag med mig en påse med äpplen (som mika snart ätit upp) och massa rabarber stänger...
Ja har funderat på va ja ska göra av rabarberna och ja vill inte baka eftersom jag behöver inte äta mer godsaker... Men då kom jag på att ja kunde göra rabarberkräm som KickAnn föreslog... De blev faktiskt gott, eller jag och Mika tyckte de iaf ;-) MEN de blev lixom som slemklumpar, liknande maneter (inte som man Eter,haha) så någon som brukar göra rabarber kräm som kan säga om de ska/brukar bli så?? Annars vad har ja gjort för fel?





Å Lilleman bara växer och växer, börjar bli mer bestämd på att man vill vara MED och nöjer sig inte med att sova ensam, så ibland får jag lite avlastning av Beckan, BÄSTA barnvakten :-)







Fred kolla på skor när vi va på eurostop, haha släppa in skonörden i en skoaffär va kanske inte de smartaste *asg*


Kommentarer
Postat av: Veronica

Vilken söt barnvakt =)

Har aldrig gjort rabarberkräm tidigare så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det =/

Jätte fina bilder på alla. Kram Kram

2010-09-18 @ 11:10:16
URL: http://virrisbyvirris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0