Mika 4 månader, hoppa hoppa.....

I morgon så fyller lilla Mika 4 månader.....
I onsdags var vi på BVC, vägde och mätte. Hon e inte sååå liten längre.

Vikt då: 3925gram             Vikt nu: 6720gram                  Skillnad: 2795gram
Längd då: 50cm                Längd nu: 63,5cm                    Skillnad: 13,5cm
Huvud då: 35,5cm             Huvud nu: 40,5cm                 Skillnad: 5cm

Sen pratade vi om Mikas mage, som ännu inte har blivit någe bättre. Den vart bra en liten stund, sen nu har den vart dålig till och från hela tiden. Ja orkar inte mer, eller menar inte så. Men de tär på en. Sen mår ja sååå himla dåligt av att se henne ha ont. Vi pratade lite, just den natten hade ja inte sovit någonting, för hon hade skrikit som en stucken gris. Så de va inte så svårt för mig att bryta ihop där då vi satt å snacka. Min Bm bad om förlåtelse då Mika skrek där oxå och hon nu förstod HUR problemet egentligen var..... Hon bokade in oss på en läkartid den 16:e juni. Lite långt för min smak men de va bara att gilla läget. Sen sa hon att läkarna kommer att be mig sluta med mjölkprodukter IGEN... så hon tyckte att ja skulle sluta med dom redan nu så att ja redan hade gjort de. Å de gjorde jag, jag vet inte om det bara ät ett sammanträffande men hon har nog redan blivit bättre... :-) Hon har ju fortfarande ont och kvider men inte alls lika mycket.
Min bm ringde mig i morse och fråga hur de va med oss och sa oxå att hon hade tänkt på oss hela tiden och hade ringt ner till barnläkaren och frågat om vi kunde komma dit tidigare. Så snällt, vi får komma dit nu på måndag (8:de) ist :-)
Då ska dom göra pricktest och se om dom kan hitta något. Fan va glad ja blev att vi inte behöver vänta så länge.
Hoppas dom kan hitta något.

Mika leker med mammas havremjölk



Stinsen
Igår hade vi inget att göra, så jag och Mia plus ungarna åkte till stinsen bara för att fördriva tiden :-)
Mia skulle inte köpa nått heller men kom ändå hem med några kassar (7st för att vara exakt, mat inräknat)
De finns massa saker man blir sugen på där, hahah!!! Skönt att fördriva tiden lite iaf, suktas bland alla kläder.
Önskar att jag vore kortare, för skulle vela kunna ha höga skor, men jag blir ju fan 3 meter hög med klackar. De finns så himla mycket snygga skor asså... Ja vet att man KAN ha höga skor fast man e lång, men mitt problem är att jag vill INTE synas, å de gör man när man e längst.... haha
Asså Mia har sagt hela tiden att hon skulle kunna köpa "alibabba byxor" så vi gick in på ginatricot och prövade ett par varsina byxor. Ja tycker dom e sååå gräsliga, men pröva kan man ju göra. Mika och Evve har ett varsit par sånna byxor, haha.

Jag asgarvar åt våra snygga brallor


E dom inte vackra??


Fika och hoppa hoppa hos Mia
Idag åkte jag och Mika hem till Mia och fika, haha hade med mig min egna havremjölk som ja kunde ha i kaffet....
Inte alls lika gott som vanlig mjölk men den får funka, allt för Mikas skull :-)
Vi kollade på studenterna som sprang ut från Arlandagymnasiet från Mias ballkong, haha latmaskar som inte orka gå ner dit. Men de va ju skitigt väder.
Vi tog fram Evves hoppgunga och lät damerna hoppa en stund :-)
De tyckte dom va riktigt skoj

BÅDA kollar in i kameran för en gångs skull


Skoj skoj.....


Dregglo, (vem är värst?)


Söt va??


Mmmmm.... allt ska smakas på


Evve försöker nå fram till Mika




Just de måste oxå säga GRATTIS till Britta som fyller år idag :-)
Grattis gumman, hoppas du har haft en bra födelsedag




Fika
Idag så blev det äntligen av.... Jag och Bim bokade att hon skulle komma hit och fika efter jobbet och hon vart ute med Tuva. Gick och mötte henne vid centrum, hoppades på att Mika skulle somna i vagnen, men de gjorde hon inte.
Bim och jag hade mycket att prata om, så de var väldigt trevligt måste ja säga. Får inte vänta lika länge tills nästa gång.
Hoppas du känner samma sak :-)


Frodan kidnappad
Mogge och Pingis var här i kväll. De va väldigt länge sen man träffa iaf Pingis. Det var mycket trevligt å träffas å snacka.
Å ingen vart gladare än hundarna, åå dom ÄLSKAR dom.... Då menar ja ÄLSKAR!!!
Pingis sa till Frodan att han skulle följa med dom hem till Grillby och gosa med dom, och han protesterade absolut inte.
Han älskar att vara där ute, där man kan springa fritt, får sova i mitten i sängen och ta ALL plats, äta massa godis och bara bli bortskämd. Becksson fick stanna hemma, hon kan ju inte riktigt sköta sig på samma sätt, blir hon uttråkad så smiter hon gärna och hittar på egna saker, då de fattas en bit av staketet så e de inte alls så säkert ;-(
Hon saknar sin bror.... Men vi åker ut dit allihopa i morgon så får hon leka med honom då.
Önskar att de blir fint väder, men de vet man ju aldrig. Tror att de ska bli skit :-(
Men vovvarna får leka iaf :-)
Vi ska hämta Fredriks 4hjuling där oxå, för en kompis till Britta och Håkan´s son vill åka... Klart han ska få göra de ;-)



Nä nu orkar ja inte skriva mer... Natti natti


Kommentarer
Postat av: Kattis

Gud va snygga ni va i dom där byxorna.... haha ni måste ju bara köpa! Ska vi slå vad om att det är jag som kommer att ha sådana byxor, fast nästa sommar ;-)

Trist de där med mjölken om det nu är det. Hoppas det blir bra och du får en glad tjej tillbaka.

Kram på er

2009-06-06 @ 08:27:00
Postat av: Angie

Såna där byxor är nog fan det fulaste plagget som skapats tror jag...

Ser du mig i såna någon gång- snälla skjut mig! haha :)



Men Mika är ju TOOOK SÖT!! :D

Kram Angie

2009-06-06 @ 13:44:47
URL: http://angiepangie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0