Fyller 2 veckor idag och BVC

Kom nyss hem från BVC, vi hade planerat att gå dit, men de kan ja ju säga att vi inte hade hunnit, vi kom minst 5 min försent fast vi tog bilen :-(
Hur kan de komma sig att man e fan försenad till ALLT??? Ja har verkligen inte lärt mig ännu hur ja ska "vinna" tid och hinna göra mig klart nu när Mika har kommit till världen.... Fredrik har ju alltid varit problemet hittils men nu har man 2 st som ska va klara, och ja kan ju inte göra mig själv klar förens Mikas behov är klara.... Förhoppningsvis kommer ja lära mig snart och att Fredrik tar sitt ansvar att SKYNDA sig någon gång ibland.....
Tillbaka till BVC, damen vägdes och väger idag 4130 gram, dom kolla naveln såg bra ut och visade mig en massage övning som ja kan försöka göra varje morgon och kväll för hennes gaser i magen :-)
Tänk de va 2 hela veckor sedan fröken föddes, shit ska tiden gå SÅHÄR fort???
Åh allt har rullat på bra som bara den hittils, de e ju super skönt :-)
Efter BVC åkte vi till biblioteket för att hämta en bok som man får när man fött barn, "barnens första bok"

Full me ramsor och sagor :-)


På tal om böcker så fick vi ju en sånhär "barnets bok" från Nalle Puh klubben som Mika är medlem i som vi måste fylla i innan hon blir pensionär ;-)
Har köpt saker till att göra en egen typ scrapbook men de fattas ett album, haha inte så lätt att göra innan ja har det. Och foton måste ja framkalla, haha de har man inte gjort med foton på 100 år känns de som....



Man kanske ska ta tag i lite sånt nu när man blir ensam nästa vecka i hushållet igen.... Lr ensam och ensam e ja ju inte har ju Mika, Becky, Frodo och Totte som behöver massa Kärlek hela dagarna oxå....
Har ju ingen bil som ja kan åka och hälsa på folk, lr göra saker.... Vist kan åka komunalt men tar sååå lång tid och kan ju aldrig ha med mig hundar och unge samtidigt...... :-(

I kväll ska vi hem till Tezz Niclas och Tilda och äta mat, haha vi ska köpa kebab lr nått sånt på de nya stället å käka hos dom :-) Så ska vi väl umgås en stund hoppas jag och vid 20 tiden ska vi till ishallen och kolla när Simon spelar hockey....
Vi har ju inte kollat på hockey på länge, så blir en matsh idag, sen på söndag spelar Wings igen, e allt bra med Mika så drar vi dit ;-)

Nu ska ja lägga mig med min underbara dotter på magen och kolla på "våra bästa år" haha.....


Kommentarer
Postat av: Emily

Det är väldigt blandade känslor över storebror grejen. Vissa dagar vill han ha en lillebror, och andra dagar vill han inte alls.

Jag förstår dig, jag gick över tiden 10 dagar med Tobias. Jag grät mest den sista tiden, det var väldigt psykiskt påfrestande, speciellt när alla andra fick tidigt. Jag blev igångsatt för minskat fostervatten, och då hade det inte hänt något med livmodern, så jag blev igångsatt med gel, som är värsta sättet att starta en förlossning på. Tydligen så jobbar värkarna och öppningsprocessen mot varandra och då har man värk hela tiden i stället för värkar. Så det tog 16 timmar. Så målet är att denna förlossning ska starta självmant och gå lite smidigare.



Jag tror att det är jätte bra att ha en positiv upplevelse första gången, gillade du att vara gravid? Mådde du bra och så?



Kram

2009-02-20 @ 16:54:57
URL: http://emilythunderson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0