Så trött...

Tror att ja har skrivit denna rubrik förut... Den fans iaf sparad i rubriklistan...
Mika har någon J*vla slemhosta som inte vill ge med sig :-(
I 3 nätter nu har hon vaknat upp flera ggr per natt... De 2 tidigare nätterna så har man bara behövt "ignorera" eller stoppa in nappen men i natt så dög inte de... Ja tog henne till min sida och hon somna till o vakna vart annat där oxå.... :-( plus att när hon sover bredvid mig, så ska hon "röra mig" på nått sätt, ligga på armen eller hålla om (de är HUR mysigt som hellst) men då kan jag inte sova... Jag vill bara vända mig om och sova... men så dum är jag inte.
Just de Fredrik kom hem igår, så han låg oxå i sängen, snarkandes, låtandes (som bara Fredrik kan) å ja blir GAAALLLEEEN.... Shit de finns ju nått positivt med att han inte är hemma så ofta å de e att man får sova själv... Eller Beckan stör rätt mycket hon oxå men henne kan man bara sparka ner... Inge dumt menat Fred men du e sååååååå jobbig att sova med, man kan ju inte direkt ha separata sovrum, lr?? haha...
Skönt på nått sätt att du är hemma iaf ;-)
Så när Fredrik gick upp för att åka till jobbet så kunde jag smyga och vända mig, men gissa vad som händer då??
Jo då ringer telej*veln.... just de ja ska ju ha en hund idag, så de va ju bara kasta sig upp, klä på mig och Mika i farten och springa ut... *suckar*
Höll Mika vaken liite längre sen för att ja skulle hinna göra nått medans hon sov...
Jag läser en tjejs blogg ibland så hade hon lagt ut ett recept på en kycklingpaj som ja var tvungen att göra (med lite ändringar bara) , det blev så mycket ingredienser när ja fyllt pajen så de räckte till två, gjorde den andra nu....





Åh nu skulle ja behöva räkna matte (gud va ja tjatar om dendär matten) men orkar inte riktigt, skulle vela lägga mig en stund jag me, men då vaknar väl hon precis innan man somnat så de e ingen ide.
Så va ska man göra idag då?? Ne de blir väl att stanna hemma idag me då så Mika kan vara frisk över påsk...


Mika har ju fått ca ½dl av min Herbalife shake, som är blandad med choklad smak och en halv banan o 3 dl mjölk.
Hon och jag e verkligen besatta av den shaken :-) Underbart god, helst ska de va krossade isbitar i oxå....
Just nu äter ja den inte för att gå ner i vikt, utan för att få i oss all näring som vi missar och för att just den shaken e sååå jävla gooood


 



Just det, hade fått en kommentar av en tjej som läser min blogg...
Ja tycker de e skit kul å veta att de e folk som läser...  Tackar!!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag brukar oxå titta in då och då =) Att ha småbarn med hosta är bland de jobbigaste som finns! Spec på nätterna... Isak har fått tillbaka hostan igen vilket gör mig illamående bara ja hör honom hosta. För några veckor sen hostade han jätte länge men bvc sa att det var normalt. Visade sig sen att han hade öroninflammation... Hoppas Mika kryar på sig! Hon är så söt =)

2010-04-02 @ 21:23:09
Postat av: Bim

Jag läser oxå! men med den här uppdateringen så tröttnar mn ju. Skärpning nu :P

2010-04-08 @ 10:53:48
Postat av: Veronica

fina bilder. kan man få receptet på pajen? den ser ruskigt god ut.kram

2010-04-17 @ 23:18:06
URL: http://familjenfranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0