♥Min dröm gick i uppfyllelse♥

Ja vet inte vart ja ska börja någon stans...
För ca 2h sedan kom en liten prinsessa till världen, å JA FICK VARA MED!!!
Helt underbart, att få den chansen och upplevelsen......

Ska ja ta allt från början?? Öh...

Vi kom in vid halv 10 på torsdagen den (11/11). Pratade hit och dit om dom skulle sätta igång Bailey eller inte, kom fram att de va väl bäst. Hon fick en ballong som funkade super, innom en timme va den ute. Efter de tog man hål på hinnorna, inte så mycket hände (5cm) med en låg dos av värkstimulerande dropp kom de inte riktigt heller igång, dom bestämde sig för att höja dosen till 12mg, och då fick dom sätta in Eupidralen. Bailey som va liivrädd från början hade lugnat ner sig, och tyckte att den hjälpte bra. Man höjde sedan till 18mg, då hände inte heller så mycket, så vidare till 24mg, PANG sa de så va hon öppen 8cm å på mindre än 10 min så va de helt klart... 14 över 10 så ville hon krysta.... 16 min över 10 så va hon ute... Underbart, en underbar liten sessa kom ut. 3520 gram och 50 kort

Bailey gjorde ett super jobb, hoppas att hon oxå känner att jag har varit till någon lugnande hjälp. Jag har känt mig väldigt delaktig och kan nog inte tacka dom nog för att ja har fått varit med, de kommer jag bära med mig HELA livet.... TACK TACK TACK, ni förstår inte.... Älskar er ♥♥

Nu vet ja va som "dövar" min födsellängtan, eller igentligen kanske den bara ökar.. Läskigt dedär, ja vill inte riktigt ha fler barn just nu. Inte där ja e just nu, men längtan eller kännslan är stark (redan?)
Många som ja vet vill bli barnmorskor, absolut, de kände ja redan med Mika...
Men då e de ju massa plugg och tar lång tid innan man e klar, tor inte ja skulle klara av de, så de har ja lagt på hyllan. Just nu känner ja mig överväldigad, ja vet inte riktigt va ja känner, glad/ledsen har panik, allt...

TACK IGEN!!!



Bild kommer sen när alla vet och har sett....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0