Unna sig nått bra....

Ja kan defenitift inte säga att vi kunde göra detta MEN vi gjorde det ändå..
I fredags em/kväll åkte jag Fred Mika och Maria till Örebro för att kolla på en ny bil :-)
Å på vägen dit fick jag godkänt på krediten och då va de ju bara att slå till när vi kom fram :-)

Det blev en Mitshibishi Grandis -04 *weee*
Jag är super glad över bilen nu när man "lärt känna" den.  Ja kan väl säga att ända sen jag tog körkort har jag inte haft sån tur med mina bilar, inte ens sen ja träffa Fredrik. Man har köpt någon 15000:- bil sen har de vart fel på både det ena och det andra så de har kosta massa pengar iaf. Iof så fick vi Pontiacen men nu funkar den inte som den ska heller..... Då tänkte jag, får vi ta de på kredit så varför inte??? Skit bilarna kostar oss bara massa pengar HELA tiden..... ja kan väl räkna upp dom bilar jag har haft sen -04 då ja tog körkortet, Min Golf III, Toyota Corolla, Toyota camry, Volvo 740, Volvo 945 och nu Våran Pontiac haha så då va de dags tyckte jag :-) Nu säger jag väl för mycket så går väl denna sönder oxå... Ne de ska den inte göra..  Har ingen bild på DEN bilen men ja sätter in på en annan sån me samma färg

Våran fina bil, va tycks???

(utan extra lysen)


ME and I

Vi var för någon vecka sen hemma hos Maria´s granne på ME&I party, dom har barn kläder.
Vi beställde lite saker, eller rättare sagt ja beställde en klänning och ett hemligt paket.
Nu fick jag veta igår att hon som höll i partyt inte hade lagt in någon beställning fast hon sa att hon skulle göra de så fort hon kom hem (?). Det hade tydligen blivit strul med henne en gång tidigare men då hade hon en bra bortförklaring. På ett sätt blev jag lättad över att inte beställningarna va gjorda, då ja ångrat mig lite. Så Emelie frågade igår om dom skulle göra om våran beställning till en annan person, men ja tackade då nej.
Hade ju inte blivit missnöjd över mina saker MEN när de väl gick att "ändra" sig så gjorde jag det.




Ja kan ju erkänna att jag har tagit död på ett av mina beroenden, haha.
Tradera, de va ju en sådan "lätt shopping" och man såg aldrig att pengarna riktigt försvann. Och de kom hem massa paket i brevlådan minst 1-2 ggr i veckan. Men senaste inköpet så fick de bli STOPP!!! Mika har kläder (de va de mesta ja köpte) och vi behöver inte riktigt nått annat här hemma heller, men ja köpte ju min Symaskin och Overlock maskin på 1½ sekund. Ja han inte riktigt tänka... klart att dom kanske behövs, men fan inte nu. Jo en symaskin ska man väl ha men overlocken?? NÄR ska ja ha den?? Så nu har jag ist laggt ut lite kläder så ja kan betala av mina lån ist, haha. De räcker inte till det men då kan man iaf betala av fortare.
Jag har alltid varit ganska duktig med pengar, sparat och köpt när de har behövts men till slutet av förra månader och några månader bakåt så har de lixom gått över styr. Shopping beroende....
Nu får ja shoppa i mataffären ist, haha  de e väl de ja kan kasta ut pengarna på just nu.....

Tur iaf att jag har Herbalife som extra inkomst :-) De har verkligen hjälpt mig!!



Mika ligger just nu och sover, ja ska passa på att ta en dusch, sen ska ja kanske åka till mammas jobb och lämna lite produkter till hennes kolega :-)


Kommentarer
Postat av: Bim o Tuva

Ah jag glömde att ta kort, hade tränat innebandy o stog o lagade vid 22 på kvällen så var inte med i matchen riktigt ;) men det är supergott!

2009-10-21 @ 22:07:14
URL: http://misstakes.blogg.se/
Postat av: Bim o Tuva

Ah jag glömde att ta kort, hade tränat innebandy o stog o lagade vid 22 på kvällen så var inte med i matchen riktigt ;) men det är supergott!

2009-10-21 @ 22:09:58
URL: http://misstakes.blogg.se/
Postat av: unique

Det var mig en glad liten skit hehehe

2009-10-27 @ 13:26:46
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0