lite blandat...

Ja idag är det onsdag, planeringarna idag blev inte som planerat....
En gamal vän från Åkersberga, Mia och hennes dotter Clara skulle åka till Haninge idag och hälsa på Jessica Jade och Adrian. Jag blev oxå inbjuden, men nu vart de så att Clara vart sjuk och dom sköt på det en vecka...
Så av denna dag så blir det nog en städdag och så tänkte ja ta ut hundarna på ett litet träningspass. Vad ska vi träna??? Hum...  det återstår och se.... kontakt övningar är ALLTID bra, sen blir de nog lite lydnad som tex, fot, platsliggning och inkallning.... Så ser våran dag ut idag....

Ja pratade med Jessica i söndags (tror jag) då hon fråga om ja ville komma hem till dom oxå så pratade vi lite om barnen så sa ja att Mika är inte ledsen/gnällig så ofta längre, hahah de skulle ja aldrig ha sagt, eller jo... Men så fort ja hade sagt de så blev Mika världens gnälligaste, men anledningen till detta är att hon har fått sin första tand, *weee* sööötnöt, eller hon har "typ" fått en kindtand (den har inte kommit upp än, men den syns) men den har hon inte haft nå problem med. Måste fråga på BVC om de e nå konstigt med den för det känns som den växer lite fel, men de kan ju vara att bara ena kanten har kommit upp..... Så min tjej börjar bli stor nu :-) Undra hur hon kommer se ut med tänder, alla hennes kompisar har redan tänder så man har lixom vant sig hur dom ser ut MED tänder och Mika utan tänder.

För två helger sen var vi hemma hos Mogge och Pingis, käka lite mat, promenera massa med hundarna och Mogge hjälpte till med våran bil, och fredrik ska i sin tur hjälpa dom med sitt garage :-) Tur att man kan byta tjänster med sina vänner ibland så slipper allt bli så dyrt :-) Så snart kanske Fredriks gamla Mitshibitsi (stava.com) oxå funkar, sen e de dags för Pontiacen att få den fixad så vi kan besiktiga den och sälja..... Mycket bra bil med MASSA utrymme :-)  Mogge är har ett intresse att odla grönsaker/frukt/växter, de e skoj att testa hans goda odlingar, här har vi en frukt som jag nu har glömt bort va den hette:

Så himla läcker, eller hur?? Någon som vet va den heter?? Den ser ut som en pensionsfrukt innuti, är väldigt taggig (vass) utanpå, smakar som någon citrusfrukt blandat med banan, sååå himla god :-)
Mika tyckte att den va supergod.
Vovvarna som vanligt älskar att vara hemma hos dom, dom får lixom ALL uppmärksamhet/kärlek som någon får på 1år, de får dom på 2h :-) så dom älskar det....

Pappa demostrerar dammsugare och Frodan får massa gos. *
 
                                                       Becksson är super trött efter en dag på landet.....  
  
                     

                        Mika hade fullt upp på golvet, men när kameran kommer så måste man ju                  vara med:-)

*
Ser ni kortet på Frodan??? Dom där runda ringarna?? Någon som vet vad det är?? Vissa säger att det är något från "den andra sidan".... De sägs iofs att det spökar på deras gård, tur att jag inte har vetat det så länge, wee läskigt... Men jag tror stenhårt på att det kan vara nått sånt som hamnar med på kort.                                      Ja kan säga att hemma hos mina föräldrar ibland så blir det oxå sånadär ringar när man tar kort, inte alla kort men vissa. Då tänker ja alltid på den dagen som ja hade Frodo där då han var såååå himla rädd. Då hade ja inte Becky, men dom har iaf en mathörna hemma hos mina päron där dom alltid står å äter. Men denna gång så va Frodo livrädd för att äta där, han kolla på hörnet och skällde och skällde, han gick och gömde sig bakom soffan till och med. Fatta att man kände kalla kårar då. De sägs ju att barn och djur har lättare till ett 7:e sinne så varför inte???? Någon som håller med om va ja skriver eller har några andra åsikter om dessa "ringar"???


I lördags så vart de inte heller någon sovmorgon för familjen, vi eller JAG kan ja väl säga hade bokat med Angie att följa med på barnbasar i Salem, ja viste inte riktigt va de va för något men Angie sa att de finns MASSA barnkläder till knappt nått pris alls. Det började kl 10 och vi va väl i salem vid 20 i kanske :-) Fredrik Mika och Oscar fick vara uppe hos Thomas och Nonis så länge (dom hade fler främmande oxå så tidigt på morgonen haha). Vi stod i kö en liten stund bara, så när dom öppnade va de bara att gå runt runt runt runt, varv efter varv efter varv, och trängas med folk, vissa var värre än andra, och vissa luktade godare än andra *blä* Jag är inte heller personen som tränger mig så ja står snällt och väntar på min tur, inte bra för min egen skull
:-( De ja kom hem med var:



*Rätt nya täckbyxor från pop

*Tjocka vantar från pop

*3 långärmade T-shirt´s

*2 par byxor pop/lindex

*1 body fix

*En adidas dräckt, byxor och tröja

Allt detta för ca 400:- Så nu är ja super sugen på att gå på nästa, då man kanske har lite mer skin på näsan och så fick man shopping tips EFTER basaren att man kan pruta, så kanske ska försöka med det nästa gång *asg* så säg till nästa gång det är så e ja super laddad haha tack för att ja fick följa med.

Senare på lördagen så åkte vi hem till min faster, dom var barnvakt till Mikas syssling Jimmy, då fick ja passa på att åka dit så man får träffa honom, för de lär man ju inte få göra så många gånger....
Haha man ser iaf vem det är som är pappan :-)

Mika klappar Jimmy på huvudet

Vill inte visa ansiktet på honom då ja inte har frågat om ja kan lägga ut bilder på honom.

Mika leker med tungan som vanligt.....


Haha som vanligt kom virren fram till Fred och Tom :-)


Vi spelade Guitar Hero med trummor, ja har aldrig gjort de tidigare.
Ja fick vara trummorna, Jeanette sjöng, Tom på gitarren och Fred på basen, haha va svårt de va att spela trummor, eller asså kommer man in i de är de nog lättare, men fick såååå ont i vänstra handleden :-( höll nog inte den pinnen riktigt som man skulle *asg*
Ne men de va skoj och måste göras om......



Planer:

Idag hoppas jag att Fred har ringt 2-3 samtal som han skulle *håller tummarna*
Ska städa här hemma idag
I morgon fyller Bailey år
Ja ska med mamma pappa och Mika till täby centrum i morgon

Nu vakna min prinssesa så ska leka med henne, ge henne gröt och kolla på våra bästa år nu *skäms*

 


Kommentarer
Postat av: micaela

Åker kim tilll haninge tycker jag att hon ringer mig =) P

2009-10-28 @ 10:51:15
Postat av: micaela

Åker kim tilll haninge tycker jag att hon ringer mig =) P

2009-10-28 @ 10:51:41
Postat av: micaela

kommer kim till haninge tycker ja att hon ringer till mig va ??? *P

2009-10-28 @ 10:52:51
Postat av: Ela

Ringarna på kortet kallas för Orbs, somliga säger att det är energier ifrån spöken. Men andra säger att det är dammkorn, så det är upp till var och en vad den ska tro på :)

2009-10-28 @ 21:31:06
URL: http://trattsvamp.blogg.se/
Postat av: FRED

Jag tror att det är damm från deras gamla dammsugare. som ni vet så släpper alla plastdammsugare ut ca 30% av det fina dammet.

Som tur är så har dom köpt en ny dammsugare som är av stål och helt damm tät(en lux R ) så nu slipper dom damm och att bil allergiska i onödan.;)

2009-10-31 @ 02:27:06
Postat av: Angie

Jag tror ju absolut inte att det är omöjligt att fånga sånt på bild, men i det här fallet tror jag att det är damm från dammsugaren.. Det känns mest logiskt ;) :)



Men som sagt, tror inte det är omöjligt ändå... :) haha :)



svar på din kommentar: haha, ja det var hysteriskt roligt måste jag erkänna.. :) Men jag förstår också att Thomas inte uppskattade det lika mycket :D haha...

Jodå, med oss funkar det väl. Det är som det är. :)



Kram Angie

2009-10-31 @ 19:06:50
URL: http://angiepangie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0