Riktigt dålig bloggare...

Oj nu var de super duper länge sen ja blogga.
Ber om ursäkt till er som faktiskt följer min blogg...... Konstigt nog så gör ju vissa det ,-)

Ja vet inte vilken ände ja ska börja med... ?

Kanske idag

Idag åkte jag och Mia till Maxi för att inhandla saker till vårat bygge av pepparkakshus, vi skulle bygga eget hus från grunden. Dock inte baka egen pepparkaksdeg, men rita egna mallar osv.
haha det var inte alls lätt, jag som hatar brända pepparkakor, ville inte att dom skulle va i ugnen så länge, men de fick ja ju äta upp  när huset väl skulle byggas... Mjuka delar :-( (men de va mia som satte ihop den *ler*)
Bailey satt och läste "vi föräldrar" medans vi byggde och hon hittade en bild på ett pepparkakshus som vi blev lite inspererade av. Ett "tjejigt" hus... så vi gjorde våran glasyr och pimpade till huset, ja e riktigt nöjd för att det ska vara första gången någon av oss byggt hus.
Här e ressultatet:



Efter husbygge så var det dags att åka hem och jobba, jag har köpt lite namn av min sponsor som hon skulle hjälpa mig att ringa på, det gick väl sådär, skickade mail till dom som inte svara, så nu väntar jag på svar från dom. Sen ska vi boka en ny tid för att ringa dom återstående... Lite jobbigt tycker jag då ja tycker de e sååååå jobbigt att prata i telefon, men den rädslan måste ja ju fan bota snart. Vet inte riktigt vad jag är rädd för men jobbigt e de.....

 Helgen

Nu har vi vart hemma hos Tom och Jeanette väldigt mycket på senaste tiden. Vi tycker att de e jätte trevligt att vara där. Vad gör vi där då?? Jo dom bjuder oftast på mat *tackar* dricker lite (inte jag) spelar guitar hero, men nu i fredags så hade dom köpt de nya med "pop" låtar, det var skit kul det med, JAG SJÖNG!! haha de hör inte till vanlig heten att ja vågar det, men det var kul när man kom in i det....
I söndags åkte vi 5 till Vingåkers Outlet och handla lite kläder. De va kul att åka dit, har aldrig varit där.
Tack för trevlig resa, trots spyor....
Förra helgen var vi oxå där, och vi var och kollade på Tobbes bandymatsh (stava?)
shit ni skulle se Mika hur "inne" hon var i spelet, Tom filmade det och de e sååå sött, så nu väntar jag bara på att han ska skicka filmen till mig så ska ja försöka att lägga upp den här....



22 November

Lilla Theo hade dop :-) Jätte fint dop och trevligt efter fika. Tack för att vi vart bjudna. Fredrik och Thomas var ju som två 3 åringar måste ja ju säga iaf, hoppas inte dom gjorde allt för mycket väsen av sig. *pinigt*



Bella och Mika i kyrkan


Efter dopet så åkte, Emelie, Thomas, Fabian, Fredrik och Bella med hem till oss för att spela lite poker.
Haha denna gång spelade vi om en småsumma och ingen hade pengar med sig och självklar var det jag och Fred som vart kvar till slutet och vann, haha hoppas vi har samma tur nästa gång, om vi spelar om mer pengar :-)

14 November

Lilla Albin hade dop, Thomas och Malins lilla son. Det var oxå jätte fint och litet dop. Mycket fina detaljer på efterfikat :-)

                                                       
Hoppas det är ok att denna bild lades in....

 


Kommentarer
Postat av: maria

åhh..äntligen!!....

2009-12-01 @ 08:35:44
URL: http://maria.ducce.com
Postat av: Kattis

Det är väldigt trögt med ditt skrivande här, är inne och kollar minst 2 ggr om dagen. Skärpning ;-)



Gud vilket fint pepparkakshus, kan man göra en beställning.... ;-)

Vad du springer på dop hela tiden. Kul.

När ska jag komma och vara dealer när ni spelar poker då... :-)

2009-12-01 @ 16:52:23
Postat av: Veronica

Tjohoo!!!

Vad roligt med ett inlägg... jag är en trogen läsare :-D

Pepparkakshuset är verkligen jätte fint!!!! Kul med ett tjejigt hus!!!

kram

2009-12-02 @ 22:01:03
URL: http://familjenfranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0