suck suck suck!!!

Nu har de hänt mig oxå...........


Folk läser min blogg och vänder och vrider saker till DERAS fördel och läser de precis som DOM vill läsa....
Varför?? Jo för att man ska SLIPPA stå sitt kast!!!
Nu i detta fall handlar det om pengar, ååå NEJ vi har inge pengar.... Du/ni som läser om att ja shoppar och gör det ena efter det andra. DE E INTE SANT!!! Om ja har pengar så e de för att de e lånat på ett lr annat sätt, lr "slösar" upp barnbidrag eller skiter i en och annan räkning... Jobbar lite extra på jobbet... Ja köper för att "må bra", som när man aldrig hade nå pengar förut när man rökte, men ta me fan så kunde man röka iaf. Ja säljer saker på tradera o slösar.
MEN DE E MITT PROBLEM. Hela förra veckan var ja hemma, innomhus, bara för att ja mår dåligt när folk "handlar och har sig" och man bara känner att man "lever" på folk. Men tack och förlåt för att ja har gjort de.....
Men VARFÖR ska ja behöva förklara mig igentligen??? VART ja får pengar ifrån... Spelar de någon roll???
NEJ!!!!
I mina ögon så gör det inte de iaf! Har man "lånat/är skyldig på andra sätt" av någon så ska man väl betala tillbaka, oavsätt HUR mycket pengar den man är skylldig har....
Shit hela denna storry driver mig till vansinne. Min fråga är: VARFÖR vågar/vill ni/du snacka och reda ut saker? Lägga ALLA korten på bordet. DET är min fråga, vad döljer ni?? Vad jag vet så har VI inge hemlisar iaf, och kan ta det när som
hellst.
Men ja kan förklara exakt i detalj vad och hur mycket och exakt, så de inte blir nå missförstånd.
Finns SÅ mycket mer ja vill skriva om detta, men kan ta lite i taget....

Spruta

Igår när vi va på middag hemma hos Mikas farmor och farfar så pratade vi om att de kom en vaccinationsbil till Plantagen parkeringen idag. Så man kunde vaccinera sig mot TBE=Fästingsjukdom. Och vi som har hundar så är de nog extra viktigt att ta de. Man har vart lite bortskämd med att man inte har fått några i sitt liv, trotts att man har vistats massa i naturen och jobbar me hundar osv, men aldrig, jo krypande, men ingen som fastnar. De blir ju värre och värre för varje år sägs de, så den fösta ja kommer få kommer ja ju bli smittad av :-(
Så till de viktiga: Freds pappa betala.......



Fotboll me doggarna

Efter sprutan så åkte vi å tog en kaffe hos farmor och farfar och sedan efter de åkte vi hem och gick ut me hundarna.
Vi hade med oss bollen och stanna på fotbollsplanen och sparka massa boll. Hundarna vart HELT slut, haha. Becky sprang rakt in i Oscar så han landa på rygg, hon den j*vla bulldosern ser ju INGENTING. Men de gick bra .-)







Igår

Tezz övertalade mig att åka till stinsen, hon skulle gå runt där me sin mamma och Hanna + ungarna. Först tänkte ja att de pallar ja inte, haha ett stort köcentrum. Men sen så tänkte ja på att ja fan har suttit hemma heeela veckan. Så ja och Mika följde mer :-) De gick jätte bra att gå runt där.... :-) *stolt* Tezz sa OM ja hitta nått hade ja fått låna pengar, men det behövdes inte. Tack iaf. När vi skulle dra därifrån så vart de som att de va två jävla idioter som gick ner i garaget (har inte sagt att vi är långt ifrån idioter i övrigt). När vi va påväg ner så säger Tezz att hon inte kommer ihåg vart hon ställde bilen, öhh inte ja heller säger ja.... haha, Tezz vet man att hon inte har nått lokalsinne, och ja AMMAR ;-)
Vi sprang runt i garaget i ca 30 min och sen åkte vi upp igen för att se om vi gick ner rätt, haha de hade vi inte gjort....
Dumma blondiner, ne men sen hitta vi den. Kul att spendera dagen till att leta efter en bil i ett fullt garage, nopps!

Höll på att glömma, torsdagen

Då blev vi bjudna på grillning hemma hos Bailey :-)
Käkade god mat och spelade kubb, haha som tur vart det oavgjort :-) (för husfridensskull) haha
Ne men många härliga skratt han vi med. Kidzen låg och sov i sina vagnar och va jätte duktiga :-)
En perfekt kväll, som vanligt :-) Tack tack!!!






Kommentarer
Postat av: Angie

Jävlig tråkigt när folk hittar på egna ord av det man skriver! =( Jag vet själv hur det är.... :(

Sen tycker jag väl inte riktigt att du ska behöva förklara dig ens... Men men.. det är ju bara vad jag tycker...



Hoppas ni alla mår bra om man bortser från det här du skrivit om...!



Kram Angie

2009-05-24 @ 17:17:39
URL: http://angiepangie.blogg.se/
Postat av: veronica

f-n vad du är underbar!!!!!!!

Så ärlig rakt igenom!!!!!

Skit i andra....... jag tror alltid att det handlar om avundsjuka!!!

Visst folk kanske tycker att något är fel osv... men varför ska man ens kommentera det????



Jag älskar ialf din blogg!!!!

Kram

2009-05-24 @ 21:09:01
URL: http://virrisbyvirris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0