Stor tjej och massa fix

Idag har ja och Mika vart på BVC igen.... 
Hon väger idag 4400 gram och är 21 dagar gammal

*suck* känns lite onödigt att komma dit, klä av henne och väga sen klä på och gå hem.... Kunde vägt henne hemma och ringt och sagt de ;-)  BM sa inte så mycket kolla inte ens på Mika, jo i 2 sec skulle kolla om hon börjar fästa blicken. Shit asså ja e INTE en "köra barnvagn´s" människa (som Fredrik OCH Bim)
de e jobbigt som fan jue, att ta med sig nått, dra/putta.... Fy fan, har precis "lärt" mig att ha väska med mig hela tiden sen ska man bära massa saker oxå, haha... Har aldrig varit en handväsksmänniska, allt man ska ha med sig får man pula ner i fickorna, men LITE svårt med blöjor, filtar och servetter mm som MÅSTE me... haha, ja vill ha ett bekvämt sele, sjal, lr bära Mika i famnen DÅ e ja nöjd, men de går ju inte heller.... haha



Mika har vart underbar idag, hon har inte vart ledsen nått alls idag, jo hon har sagt till när hon e hungrig, sen har hon sovit hela dagen (kanske för att vi inte sov nått i natt heller) då har ja hunnit pula lite, till och med tvätta :-)
Tack Mika ;-) Fast pratar man med folk så säger dom att ja BÖR sova själv när hon väl sover, men de e fan inte lätt när de ser ut som de gör här hemma... Inte så att ja kan förvänta mig att Fred ska komma hem och städa efter jobbet, när han oxå e trött och hans uppgift är att gå ut me hundarna då, så käkar man sen är de fan lägg dags.....
Sen va ja ute me 3 hundar och barnvagn i slaskväder, MINDRE skoj :-( Fred får gå på riktigt med dom snart.......
Ja e HELT slut, orkar INTE göra mat idag inte, Fred tar med sig Burger King hem.....

Hoppas att ja får sova lite i natt, lr så kanske ja ska bestämma att vi inte ska gå upp ur sängen direkt när man slår upp ögonen i morgon....

Kommentarer
Postat av: Bim

Haha, jag är inte heller någon barnvagns tjej, kändes ju as konstigt =) Men med den snygga vagnen o dess innehåll kör jag den med stolthet ;)

2009-02-26 @ 21:52:37
URL: http://misstakes.blogg.se/
Postat av: Yvonne m Ollie

Haha samma här, vi är inte "barnvagnsfolk" ;) Meen man börjar väl lära sig.. Vår bvc tant är tvärtom, snackar och snackar, kommer aldrig därifrån hehe

2009-02-26 @ 22:03:02
URL: http://gwbebis.blogg.se/
Postat av: Veronica

hahaha! Underbart inlägg - känner sååå igen mig :-)

Men jag älskar att putta barnvagn :-)

Men jag är less på att sitta uppe dessa nätter!!

Åhhh vad underbart att Mika är så snäll om dagarna ( AVIS E JAG )



kram

2009-02-26 @ 23:09:04
URL: http://familjenfranzen.blogg.se/
Postat av: Bianca från skåne

Vad söt hon e, er lilla Mika:) verkligen underbart fint namn.. du skulle bara säga det att becky o mika gör exakt likadant när det kommer till is.. sånna dära konstiga hopp o sånt..kul o se:) Lycka till med allt!! Kraam från skånelandet, Bianca & Mika

2009-02-27 @ 09:33:27
URL: http://www.mikamanu.dinstudio.se
Postat av: Virris

Halloj!!

Dax att uppdatera.... jag vill ju läsa :-)

Mer bilder på vovvarna o lillan :-)

2009-03-02 @ 15:42:24
URL: http://familjenfranzen.blogg.se/
Postat av: Cathi&Fender&Puma

Hej och STORT GRATTIS till underbara Mika så här några månader i efterskott! Det var vi som träffades i Rosersbergs hundrastgård någon dag innan du skulle få Mika, jag har två amstaffar Fender och Puma.

Har suttit och tittat på alla underbara bilder på barn och hundar och blir alldeles varm i hjärtat, så vackra bilder!

Lilla Mika är ju helt ljuvlig och jag förstår att ni är lyckliga.

Är själv mormor till fyra underbara barnbarn och den minsta, Aston snart fyra månader, ska jag vara barnvakt åt imorgonkväll några timmar, du ska veta hur jag längtar!!

Stort lycka till med både barn och hundar så kanske vi ses vid tillfälle!

(Skulle du ställa i Kista i påsk förresten?). Många varma hälsningar Cathi med vovvs.

2009-04-03 @ 16:31:11
URL: http://www.freewebs.com/cathikson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0