Julen....

Ja i år så blev det inte som alla andra år, dvs att fira hemma hos mamma och pappa. Utan detta år så blev det hemma hos faster med alla släktingar där ist. Mycket mycket trevligt tycker jag :-) Hoppas det kan upprepas, fast vet att dom oxå firar jul uppe i norrland så inte så lätt att ta med alla dit. Efter några timmar med mat och julklappar så for vi vidare till Freds mamma och pappa där hans bror med familj oxå var.
Då vart de juklappsöppning en gång till, efter det blev de fika med spel av tp.
Min jul blev iaf jätte lyckad, och Mikas första jul var nog super för henne oxå!
Jag är super nöjd med mina och hennes presenter.....
Ja va fick hon då??

Mika fick:
Docka
Pussel
Massa kläder :-)
Renpälsskor (mer prydnad, men dom har används av farbror Ulf)
Leksakssko, som plingar och har sig
Klossar
Gossedjur
Badgroda
Pengar
Hoppande hund

Ja tror inte att ja glömt nått!

   

Hon åt nog minst lika mycket julmat som vi :-)
Hon var verkligen jätte duktig på att äta.
Revbensspjell och köttbullar var nog en av favoriterna.





 

hade tyvärr inte kameran uppe nått och inte heller hemma hos Freds päron :-(

Men tack alla för en trevlig jul....

 

På fredagen så gjorde vi inte alls mycket vi spelade vårat nya Super Mario till Wii, de e skoj att de kommer NÅTT spel som man kan spela fler än en på. SAMMTIDIGT!  PÅ lördagen så var det dags hem till Kick-Ann och Farfar som vanligt varje år... Ja e sååå glad att dom har börjat "leta" efter hare som tydligen har vart svårt att få tag i några år. Jag personligen älskar hela maträtten, med hare, potatis, svampsås och gelé. Tack för en god middag. Dom glömde min julklapp hemma så fick den då, jag fick en Sverigealmanacka och en kakbok.

Dagen efter på söndagen så åkte vi hem till Tom och Jeanette för Fred har abstinens för att spela Rockband, haha! Tom hade laddat ner massa flera låtar. Så de var massa julmat igen och sen blev det till att repa.  Mika åt massa julmat nu oxå.... mumma....




Kommentarer
Postat av: maria

mysmys...nu ska ja åka o handla

2009-12-29 @ 11:41:42
URL: http://maria.ducce.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0