vad händer här hemma? och gotland del 5

Borta bra men....

......hemma är inte alltid bäst.....
tycker nog MÅNGA gånger tvärt om


Haha hinner ju inte skriva så mycket om vad som händer här hemma nu när de e massa Gotlands bilder som ska in i bloggen.
JO..... Mikas dop börjar närma sig och som vanligt så vet jag att all planering får jag fixa själv, lite därför vill ja inte ha nå "tillställningar" för ja varken gillar eller ORKAR fixa med saker och ting. Men för att min kära sambo ska bli glad så e de väl jag som ska fixa det ÄVEN fast vi bestämde att om han ville ha dop skulle han fixa allt själv.... Men eftersom inget hände så fick ja göra de *suckar* 
Så nu börjas det med va fan man ska ha att bjuda på, ville ha smörgåstårta, men de blir så massa om man ska ha de PLUS att det är ett måste med fika så ska man ha kakor och sånt OXÅ. En sak om man ska ha de hemma så skulle de inte vara lika jobbigt men nu har vi inte de och kommer INTE att ha de heller :-(
Så nu blir de BARA fika, hum va blir de för kakor??? ja har satt mamma i jobb och ja hoppas att Freds mamma ville hjälpa till oxå. Ja bakade nyss sylt kakor med en skrikande Mika, de gick skit bra att blanda ihop degen så stod den i kylen 1h sen när de va dags för bakning, ja han väl iaf börja å göra några så börjar hon. FY FAN!!! Ja fortsatte som inget alls med mina kakor, för ja va kladdig och hundarna vänta på att få gå ut..... När ja hade några kakor kvar så gav ja henne en majskrok så blev hon tyst en liten stund. När ja va klar så va de dags att vänta på degen oxå. Hundarna ranta runt, ibland går till och med en kvart jätte långsamt *suckar*
När kakorna togs ut ur ugnen blev ja såååå besviken, å mer skulle ja bli........
Dom såg ut som dom kom från ett krigsområde :-(
Jag har haft skit ont i ryggen hela dagen idag, undrar lite om det kan vara ryggskott, har det fortfarande å de gör SKIT ont :-( Men ja palla mig ut med hundarna ett tag och Mika var nöjd, äntligen.
När vi kom hem skulle ja smaka en kaka, va tror ni händer?? Jo dom smular sööönder, ja vet inte riktigt vad felet är då men faaan. Smaken va de inge fel på men de går ju inte att bjuda på.... någon som har förslag på några andra kakor??? Antar att ja inte kommer få några förslag då ingen (bara mina TROGNA läsare. ni e nog inte så många men....) kommenterar bloggen.



Så va de dags för Mika att sova, shiiit idag hade hon en sån dag som hon brukade ha innan vi åkte till gotland, hon skulle INTE somna i sin säng själv. HELA hennes korta liv så har hon somnat HOS mig, men nått hände på gotland och hon klara av att somna själv nu i sin säng. Så igår så hade hon så ont i magen så ja fick söva henne i min säng, vet inte om hon tyckte att vi skulle göra så idag med men ja gav mig INTE. De har väl tagit typ 1h och 15 min att få henne att sova nu. Men NU sover hoooon *wwweeeee*

Mera kollande på raukar (gotland del 5)











Ne nu blir ja ledsen, skulle kopiera alla bilder som är här i colaget och några bilder där till, så blir de Kopior av alla dom, så trodde ja att ja klicka bort å sen bara kopiera alla kopior men det va tydligen alla orginalen oxå, så trycker ja på "pil upp" och delit så försvinner allt från hårddisken.... så nu e ALLA dom bilderna borta :-( faaaaan asså
Massa goa bilder på Mika va ju me där ;-(
Shit va arg ja blir, måste tröstäta med en kaka till då.... FAAAN!!!!!!!





Kommentarer
Postat av: Tezz

Ååh gumman!! Dumma kakor!! Jag lovar att jag ska hjälpa dig och baka lite! Vet ej om de är samma men jag har ett recept på hallongrottor som är jätte bra! Så har du plats i frysen så fixar jag de! Hörs imorgon, hoppas ryggen blir bättre så du orkar ses! Puss puss

2009-08-05 @ 22:41:51
Postat av: Angie

Finns massa smarriga kakor,ska se om jag kan hitta något gott:)

Jag är en trogen läsare,men väldigt dålig på att kommentera till och från.. Och just nu har jag lite för mycket i huvudet... Var hur som helst trevligt att ses igår, synd bara att det händer så sällan:( och Mika är ju bara för söt...!:) kram Angie

2009-08-06 @ 01:41:39
URL: http://angiepangie.blogg.se/
Postat av: Anli

Cocostoppar e gott!

2009-08-06 @ 07:18:39
Postat av: Yvonne m Ollie

Har tyvärr inte nå bra recept, är väärdelös på att baka.. vad tråkigt med bilderna, jäkla datorer =/

2009-08-06 @ 07:46:57
URL: http://gwbebis.blogg.se/
Postat av: maria

Kom ner till mej så ska vi fixa dina kakor!!

2009-08-06 @ 08:22:29
URL: http://maria.ducce.com
Postat av: Fredrik

Kom ner till mig så försöker vi fixa fram dina bilder (kanske några i alla fall).

2009-08-06 @ 08:28:44
Postat av: Kim

ååhh va gulliga ni e allihopa :-)



tezz vill du verkligen baka åt mig?? haha säg va de kostar så får ja fixa plats i frysen....



Å fredrik ja tar med mig datan i em om ja ska ut nå mer så får du kolla på de... TAAACCCKKKK

2009-08-06 @ 10:20:56
URL: http://frobec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0