R.I.P Min Totte FÅÅÅÅGEL!!!!





I morse när ja gick in i köket märkte ja att nått inte stämde.....
Totte sover alltid på elementet, så man hör hans klor lär man kommer in i köket då han vill tigga lite mat. Han har alltid vart värre än hundarna på att tigga. man kan laga samma mat till honom som till oss så ska han ändå äta med oss :-)
Nu hörde ja inge klor :-( kollade på hans andra platser som han brukar sitta på men han va inte där.... Då satt han i ett hörn bakom gardinen, han mådde inte bra.... De ja vet om när fåglar blir sjuka är att dom visar de inte förens de e försen :-( En fågel som inte är sjuk sitter inte på marken..... Gjorde en vitaminblandning, me apelsin, äpple, majs o mixtra ihop de, fick spruta i honom de sen skulle ja sätta på mig kläder sen ta han till veterinären...
Men de han ja inte
Min kära fågel har nu somnat in
37 år gammal, vad vi vet. Han kan va mycket äldre oxå.
Han är viltfångad så kan inte riktigt veta....
Det var inte riktigt tanken på att skaffa en pappegojja då ja fick honom.
Ja jobbade då på en zooaffär som hade fått honom från ett gamalt par, dom hade en Grå Jacko som mobbade honom
Varje morgon ja gav djuren mat så ville han klättra upp på min axel, JA VA LIVRÄDD!!!
Men där fick han sitta....
Ja käka frukost med honom på axel, gissa va han gjorde då?? JO han skulle äta ur min mun, haha de vet ni som har prövat (Annelie o Fredrik tex) man e LIVRÄDD första gången
Sen blev de KÄRLEK mellan oss, fåglar e ju sånna, jag blev lixom hans partner, sen dess har ha haft honom....
Shit du kommer att vara saknad.....

Här e min Tottes låt som vi alltid sjöng på tillsammans förut
Totte kunde inte prata men han mimade....
Här e våran låt....

http://www.youtube.com/watch?v=gRbOAuvdsM8

kommer aldrig sluta älska dig













Kommentarer
Postat av: Anli

Va fint skrivet! Ja de glömmer ja inte i första taget när han åt korv ur min mun!

Vila i frid fina Totte!

2009-04-17 @ 13:25:48
Postat av: Veronica

Neej!!!

Men åhhh!!

Usch nu vart jag ledsen :-(

Det är ju så hemskt att förlora ett vän...

Jag lider med er!!

Styrke Kramar!!!!

2009-04-17 @ 13:47:25
URL: http://virrisbyvirris.blogg.se/
Postat av: bella

vila i frid lilla mimande totte!!

nu får du vara bland de andra ängla fåglarna <3



tänker på dej kim..

massa styrke kramar <3

2009-04-17 @ 15:31:04
URL: http://bellariiki.blogg.se/
Postat av: Yvonne m Ollie

men åh så sorgligt =( sov lugnt lilla Totte...

2009-04-17 @ 20:54:05
URL: http://gwbebis.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej då lilla Totte!!



Så sorgligt! Du får en kram i morgon på fotograferingen.

2009-04-18 @ 04:15:22
URL: http://rebuzkidz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0