Träning HELA helgen

Ojojoj!!!
Tur för mig och hundarna att vi är lediga idag :-)
2 långa dagar med lydnads träning, vardags träning, skojj och lek (på lägret)  och 1 hel dag med bara spring och bus (hos Mogge) Så vi är heeelt slut.

Måste tacka alla som arrangerat kennellägret i helgen, de va så himla skojjigt med MASSA träning och god mat och alla trevliga och goa människor... :-) Alltid kul att lära känna folk.
Alla lydnadsmomenten som vi gick igenom va väldigt skojjiga att göra, fick nya sätt att träna in dom sakerna som vi har fastnat lite på.
Vet inte om ja kan ha de som anledning men innan ja kastrerade så fans de inte så massa motivation i den hunden att träna med, och då e de klart att man själv tappar motivationen, verkar de inte vara skoj för henne att träna så varför måste vi.... Men nu på senaste när vi har gjort små saker har de ju gått bra, vi har ju inte laggt ihop hela moment men en bit på vägen, så de va skojjigt å se vad hon kunde och inte kunde av momenten i helgen, lite stolt över henne faktiskt..... :-)

Men de som va allra roligast som ja inte trodde innan vi åkte va att Fred ville träna med Frodan. Blev sååå glad, både att Frodan fick vara med OCH att Fredrik kanske tycker att de e lite skoj att träna hund efter detta. Frodan blir ju pajjas när man tränar och Fredrik oxå så dom passar ju bra ihop :-) Vi hamna ju inte i samma grupp men de lilla jag såg så hade dom nog ganska kul tillsammans :-) OCH dom ÄR duktiga bara lite slarviga.

Måste tacka Kenneth och Marie med Hubbas för deras gästvänlighet som lät oss sova hemma hos dom Fre-Lör de gjorde nog så vi orkade med lördagen bättre, för ALLA var verkligen trötta på lördan.
Vi åkte tyvärr hem på lördagskvällen, jag mådde inte alls bra, hade haft uppstätningar HELA dagen och senare på kvällen mådde ja inte sådär jätte bra... Vågar inte äventyra så massa, så vi valde att åka hem. Skulle ändå inte göra så massa på söndagen. Vi åkte hem, på söndagen så vakna vi kl 13 så då mådde ja mycket bättre :-)
Jag åkte och hämta Totte hos mina päron och Fredrik åkte till MOgge och byggde altanen.
Ja åkte oxå dit lite senare. Hundarna sprang nog av sig dom sista krafterna som dom hade kvar efter helgen.

Idag är de måndag, jag är ledig och tänker inte väcka hundarna i onödan, dom ska sova tillbaka massa energi, för när Anli slutar ska vi mötas vid Kista BK och träna hund :-)
Fredrik skulle försöka skynda sig från jobbet så han kanske han träna lite med Frodan *me so happy*

Bilder från helgen hoppas jag kommer snart :-) jag hade ju INTE tid att ta kort med egen kamera, hade planerat att Fred skulle fota lite MEN de han valde va mycket bättre.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Låter skitkul ju!! Å kan verkligen tänka mej hur söta Fred å Flod e ihop :-) hoppas han hinner komma me idag!

2008-09-22 @ 10:54:40
Postat av: Jessica

Hej!!



Det var trevligt att träffas, alltid kul att träffa andra med WS hundar :) jag kan intyga att Fredrik och Frodo var väldigt duktiga. Husse måste bara bli lite roligare :)



Mvh

Jessica, Flash & Raissa

2008-09-22 @ 14:31:13
URL: http://wsflashback.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0