Sovit borta och rallylydnad....

Ja i fredags var vi hos Mogge och Pingis igen då, altanen som jag har valt att byta namn på till "utbyggnadavhuset/uterum" MED altan, börjar bli riktigt fin, snart klar oxå :-)
Alla undrar varför de tar så lång tid att bygga en jävla altan men de e ju som sagt inte bara en altan, ett helt nytt rum blir det som är isolerat från golv till tak, då kanske alla förstår?? hihi
så hundarna va ju där och röjde hela fredan :-) Så va de ju så att Fredrik lovade att vi skulle dit på lördan oxå, så dom hinner klart till snön kommer. Då fråga Pingis Frodan om han skulle sova över där.? OJ min bäbis ska sova borta
:-( haha jag och Beckan åker hem utan Frodan hur ska vi klara oss?? Ja de e ju knappt att vi gör de, haha Beckan matvägrar och undrar varför man ska gå upp på morgonen, när de inte finns nått att leva för då Frodan inte är hemma.... haha deppisar....
Men på fredags natten så åkte vi förbi haninge innan vi åkte hem, för att hälsa på Danne och Jessica, ta en kaffe lixom... Inte vägarna förbi om man säger så.... Beckan och Tyson lekte på som fan :-)
De e sååååå skoj att de finns nån liten hund som hon verkligen ÄLSKAR....
På lördagen när vi åkte tillbaka till snickeriet så va ju både Beckan och jag förväntansfulla till att träffa Frodan, så kommer vi dit så är han och Pingis ute på långprommis, *suckar* :-(
Vi väntar och väntar, så ringer Pingis och säger att ja ska möta dom vi grinden, när han ser mig så släpper hon honom och han kutar som aldrig förr, ååå min bääääbis :-) Beckan blev ju oxå lyckligare än någonsin. Hon blev lite besviken för att han inte ville busa med henne...... Han klarar sig ju bra utan oss de e ju tvärt om som e jobbigt....

Söndag morgon bär det iväg till jobbet för lite rallylydnad, Fredrik är med :-)
Första praktiska dagen, vi gick igenom lite skylltar och träna in dom, öh de va väl 9 st tror jag + mål och start då men de e väl inte så svårt hihi.... Frodan va lite fläng som vanligt, de han hade väldigt svårt med var: Fot ingångarna från höger sida och bakom, vi har ju BARA tränat in U:et från vänster lixom, han var väldigt noga med vart rumpan skulle vara nånstans, så när vi skulle sitta/stå "näsa mot nos" så ville han bara in med rumpan. Bubba: rätt ska va rätt :-)
Så de är väl nått vi ska träna på. Annars gick de väl rätt bra, kom väl på att ja ska belöna EFTER momenten då han e godis galen, leksaker e inge roliga om de inte är en boll som kastas och då stör vi ju, märkte iofs att han tyckte de va HELT OK med beröm under banans gång med bara rösten och godis efter.
Tycker de funka rätt så bra, skulle väl hälst velat slippa kopplet men de får man ju inte som nybörjare :-(

Efter kursen blev de åka och bygga igen, just det jag har målat de vita "listerna" på framsidan, nöjd med min insatts.
på kvällen åkte vi till Kista och käka, gick på bio och såg "Rallybrudar" den va väl helt ok.

Kommentarer
Postat av: Anli

Ett helt inlägg utan klaga på jobbet :-D de va kul! Å va gulligt att Beckan matvägrar för Flod e borta haha. Min brooooorrrr :-) Nu har ja metallicabiljetter!! tjuhuu!! ses snart

2008-10-20 @ 09:11:39
Postat av: bella

det låter fullspäckat... heheh

ses nån dag å sen osså så riiki saknar er alla!!!! :P pusss

2008-10-22 @ 06:27:19
URL: http://bellariiki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0