Rädd för massa snö :-(

Shit kunde knappt sova i natt, låg bara å tänkte på hur fan ja skulle ta mig till jobbet, börjar kl 7 och OM de skulle hända nått måste man ha marginal på tiden osv.....
Så ja gick ut till bilen vid 20 i 6, starta och börja skrapa bort snön från bilen med hela min kropp...... Hängde och skrapa med mig själv.... Har ingen isskrapa, en sånhär liten räcker inte för att nå över hela vindrutan :-(
Igår när ja åkte till jobbet va de "snöoväder" och då kom ja knappt fram till jobbet.....
De snöade i morse när ja åkte så klart man blir lite orolig, de ja e mest rädd för e om någon kör in i mig, min baklucka, har hundarna där, lr om ja bara krockar lixom, ja har ju magen att tänka på oxå..... Därför extra rädd... Vissa testar ju sina gränser även fast de är halt ute och sätter andra i fara :-(
Men när ja väl kommer ut på motorvägen så e de ingen snö där :-) *wee*
Va fan händer då ist, jo biljävlen börjar koka när ja kommer till kista, ja är tvungen att fortsätta till Järvakrog, först och främst finns det ingen väggren, den e ju täckt av snö, om ja skulle stänga av bilen, men ja klara mig till järva..... Frustrerad, arg och stressad (tappa massa tid iaf) så e ja ju tvungen att ringa Fred, han e trött och seg och ja blir bara arg av att prata med honom, köper en glykol slänger på luren, fyller på vatten och drar vidare till jobbet... Kanske ja inte skulle ha gjort, men när ja väl kom fram till jobbet så röööööök de som bara den av den där JÄVLA bilen..... Så nu är den NOG trasig heeeelt.... Mogge säger ju att de inte "går" att byta kylare på den så..... Vi får se, lödningen hjälpte ju inte iaf :-(
Fred kom hit innan han drog till jobbet och hällde i massa saker i kylaren så får se om ja tar mig hem iaf.....

Igår ringde en jätte trevlig dam/tant från Försäkringskassan, som talade om för mig att hon har bevilljat min havandeskapspenning från och med på måndag (den 1:a dec) så får se hur ja ska göra gå hem helt lr va ja ska göra, ska läsa igenom papprena och se va som e bäst, PRATA med Anli ;-) ska ja göra oxå... :-)
Om ja ska/kan fortsätta jobba måste ja ju åka kommunalt, då e ja ju död bara av den resan haha, får köpa Klippkort hos ett taxiåkeri :-) Sno en bil lr köra min perfekta 945:a som inte har nå v-sulor, passar ju mig perfekt *ler*

nä snart ska ja ut och träna/jobba hund.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0