Aaaahhhh blir gaaallleeeeenn.....

Håller på försöker sluta röka, ja är duktig tycker jag om man tänker på hur mycket jag har rökt tidigare, kanske 1½ -2  paket har jag rökt sedan förra söndagen den 25 Juni. Jag vet ju lixom inte hur det är att vara rökfri, jo klart max 1-2 dagar men inte mer, sedan jag var 13 år. Shit jag har rökt i 10 år, nu är de slut på det :-) Måste bara komma till den där SISTA CIGGEN! Men iaf, när man försöker sluta röka är de inte bara suget efter cigg som plågar en, man måste hitta på¨nått annat att göra, man blir irriterad på ALLT, 1000 ggr värre än vanligt, som nu är ja på jobbet, har lusst att skicka in en uppsägningslapp till mig själv, Callie, Tootsie, Felix, jaxon, knutte och klura har jag lust att kasta in i väggen. HATAR HUNDSKALL!!!!!! kan dom inte bara hålla tyst?? va lugna och sova :-)
Just nu när jag har min jobbiga period iaf :-)
image54

Fredrik va med becky till veterinären igår igen, kolla upp varför det rann massa sårvätska, de va inge fara, dom knippsade upp en av hennes "häftstift" så de skulle rinna ut lite fortare.
på söndag ska hon ta bort stygnen, skönt kommer de bli :-)

ja va f*n ska man äta idag, ja hatar när man aldrig hinner göra nått, ja vall inte äta kl 10 på kvällarna, och dom gångerna vi bestämmer va vi ska äta så blir de att man äter ute lr så, så får man kasta de, de har blivit att vi aldrig tar fram och förbereder, men hur kul är de å vänta på tidning när man kommer hem?? Blir galen på matlagning.....
E såååå sugen på köttfärslimpa, men min blir inte lika god som mammas så ja vill inte göra de :-(

35 min minuter kvar till TYSTNAD :-) yeeeaaa
Bye the way har bara rökt en cigg idag, som va helt onödig..... :-( hoppas ja kan hålla mig resten av kvällen.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Klart du lyckas me å inte röka!!! :-D heja heja heja

2008-06-03 @ 17:45:37
URL: http://lundare.blogg.se
Postat av: Marre

Hej gumman, Det är Marre som var med Malin och åt sushi med dig och Frdde hemma hos Mia och Fredrik. Är hemma och är sjuk och hamnade inne på din blogg lite lustigt nog :) Tänkte på det där med mat hit och dit och köttfärs limpa. Något om är skit gott och lätt är



Köttfärs 400-500g

1 Ägg gula

Salt& Peppar

Färskpressad vitlök

Fetaost 2 cm bred, 6-7cm lång skiva.



Blanda allt förutom osten och forma till en limpa

pressa ner ett jack i limpan så att osten får plats i mitten på hela limpan och sedan pressa igen så att den blir gömd.



Ha på lite smör och för in i ugnen på 200 g i ca 40 min..



Serv med: potatis, grädd sås, rivmorötter och saltgurka.



Även jag som inte gillar feta ost gillar detta :P

Haha hoppas det var till någon hjälp!



/ Marre :)

2009-10-13 @ 07:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0